Suiker na sporten


Het gevolg is dat er wit vet en suikers worden omgezet naar brandstof. Niet dat je er kilo's per week door afvalt, maar alle kleine beetjes helpen. Minimaal twee tot drie uur per dag jezelf blootstellen aan lagere temperaturen komt je gezondheid (en je gewicht) alleen maar ten goede! Dus: zet de kachel een graadje lager (scheelt ook nog eens voor je portemonnee en het milieu) ga in de herfst, winter en vroege voorjaar wat meer naar buiten voor die frisse neus kleed je niet (te) dik aan, draag die das of sjaal wat. Gecombineerd met de lijst van simpele meer bewegingsactiviteiten (en natuurlijk gezond, en met voldoende goede bouwstoffen, eten) kun je kou zien als een goede vriend om te komen tot en het blijven op een gezond gewicht.

- met of zonder. En natuurlijk mag je ook lid worden van een sportschool, bovenstaand overzicht geeft meer aan hoe simpel meer bewegen kan zijn. Bruin vet "aansteken nog even terug naar het op peil houden van je lichaamstemperatuur en wit vet. Zoals eerder gezegd worden overtollig calorieën opgeslagen als vet, wit vet wel te verstaan. Nu heeft je lichaam ook een percentage "bruin" vet, zo genoemd door het hoge aantal mitochondriën wat het vet een bruinachtige kleur geeft. En deze mitochondriën hebben de (fijne) eigenschap om (wit) vet en suiker om te zetten in energie - vooral voor de temperatuur regeling van je lichaam. Of te wel je kunt ze ook zien als "verbrandingskacheltjes". Nu kun je dit verbrandingskacheltje op twee manieren "aanzetten" waardoor dus meer vet verbrand wordt: door meer te bewegen - zie bovenstaande lijst door je bloot te stellen aan milde kou, mild omdat het niet de bedoeling is dat je gaat rillen of onderkoeld raakt. Als je lichaam merkt dat z'n temperatuur daalt gaat de interne kachel aan om weer op de ideale temperatuur te komen, zodat alle organen normaal en effectief hun werk kunnen doen. Dit gebeurt allemaal automagisch en zo snel mogelijk.

Gewichtsconsulenten iedereen aanraadt om (meer) te gaan bewegen. Bewegen verbruikt brandstof (ook wel energie genoemd in de "ruststand" al 75 van het totale energieverbruik per dag. Dus, strakke al doe je een hele dag helemaal niets, al blijf je een hele dag in bed liggen, dan nog word verbruikt jouw lichaam een grote hoeveelheid energie: spijsvertering, hartslag, bloedtransport, denken (je hersenen gebruiken herstel/vernieuwing van cellen en je lichaamstemperatuur op peil houden, alles vraagt. Dus, om in gemiddeldes te spreken: bij een gemiddelde inname van brandstof (alles wat je eet en drinkt op een dag) van 2000 calorieën, wordt dus 1500 calorieën alleen al verbruikt om je lichaam in stand te houden. Daarnaast verbruik je energie bij alles wat je doet bewegen: werken, huishouden, wandelen, fietsen, zwemmen, tuinieren en wat al niet meer. Daar heb je dus - wederom gemiddeld - de restant van 500 calorieën per dag voor tot je beschikking. Blijven we bij het voorbeeld van 2000 calorieën inname van brandstof per dag en verbruik je minder dan 500 cal per dag aan bewegen, dan slaat je lichaam het overschot op als vet. Wit vet wel te verstaan, de isolatie laag, de "bierbuik de mollige armen en dijen. Of te wel, je komt aan in gewicht. De verbranding opschroeven, meer bewegen betekent dus meer verbranden, meer energie verbruiken en dus of niet aankomen of zelfs afvallen. Meer bewegen kan op tal van makkelijke manieren: de fiets ipv de auto pakken om boodschappen te doen - kun je gelijk elke dag verse groenten halen je kinderen te voet, of op de fiets naar school brengen - en daarna gelijk om boodschappen fietsen.

Suiker - en caloriebewust


Iedereen weet, of zou het moeten weten, dat bewegen helpt bij het komen tot en blijven op afslanken een gezond gewicht. Maar om nu direct urenlang in een sportschool te gaan zweten is nu ook weer niet de bedoeling. Gezond gewicht staat immers ook voor: alles met mate (eten, drinken en bewegen). "Ik moet dus gaan sporten?" "Moet ik me nu echt gaan aanmelden bij een sportschool?". Vragen die talloze keren gesteld worden door mensen die beginnen aan een gezonde(re) levensstijl. Nee, je moet niet gaan sporten of verplicht naar de sportschool, want iets wat je echt niet graag doet hou je immers niet lang vol, daar zijn tal van onderzoeken naar gedaan. Ook al zeggen andere "wetenschappers" dat je jezelf al positief denkend aan alles kunt zetten, op de lange (of zelfs korte) duur breekt het je op en blijft dat (dure) sportschool abonnement thuis op de plank liggen. Laten we eerst eens stil gaan staan waarom.

Alle producten waar suiker in zit het


Slechte voedingsmiddelen zorgen voor het "lege maag gevoel". Hierdoor heb je juist na het eten, zin om nog meer te eten. Velen zal het bekend voorkomen: een half uur na de lunch zit je weer aan je bureau of in een vergadering, maar het lukt je bijna niet meer om je ogen open te houden. Afslanken en vet verbranden kan op twee manieren. Ofwel let je op je eten en consumeer je minder calorieën ofwel blijf je evenveel eten maar verbruik je meer calorieën. Vocht in de knie kan verschillende oorzaken hebben maar het is niet ernstig. Wanner je er last van kan hebben en hoe je het moet behandelen lees je in dit artikel.

De kans is niet alleen groot dat je bloeddruk de kilo's niet kwijtraakt, er zullen zelfs meer kilo's bijkomen. Mensen die willen afvallen roepen steeds, ik ga gewoon minder eten! Naast het feit dat ze dit toch niet menen (het heeft zelfs een averechts effect heeft het ook nog eens geen zin (in ieder geval niet als je doel is om de kilo's kwijt te raken). Namelijk door niet te gaan eten val je juist niet. Sport en het verbeteren van je lifestyle zijn nu net de dingen die je moet aanpakken!

Dumping na een gastric bypass, erg vervelend en pijnlijk voor sommigen. Lees hier een aantal ervaringen van mezelf en anderen! Antibiotica is soms nodig. Het heeft alleen wel flinke gevolgen voor je darmen en je immuunsysteem. Herstel je darmen met gezond verstand en met de mir-methode. Wanneer heb ik honger net nadat ik gegeten heb?

Zijn rietsuiker, andere suikers

Desnoods drink een glas water voor het avondeten. Als jij je verveelt is het makkelijk om de kast open te trekken en van alles naar binnen te werken. Eigenlijk zal deze factor helemaal bovenaan moeten staan omdat dit voor het overgrote deel van de bevolking de enige reden is waarom ze aankomen! Ga dit maar eens voor jezelf na: Wanneer is de kans groter dat je een zak chips uit te kast haalt? Wanneer je druk en gefocused bezig bent. Wanneer jij je verveelt, het antwoord is natuurlijk. Je wordt niet zomaar dik. Door het achtergebleven honger gevoel zal je snel weer de kast open trekken om te kijken wat er nog voor lekkers (en vooral makkelijk) te eten. Vooral de "maagvullers" (het eten wat je eet omdat je nog een honger gevoel hebt) zorgen producten ervoor dat je die extra kilo's niet kwijtraakt!

Verslaafd aan suiker, chocola

Eet dus een goed groot ontbijt. (Lees meer: voeding in de ochtend veel mensen eten geen groenten (in ieder geval niet voldoende). Hierdoor ontstaat een tekort aan vitamine B! Vitamine eten b is verantwoordelijk voor de energietoevoer, de bescherming van je lichaam. Studies hebben uitgewezen dat wanneer je voldoende vitamine b inneemt, dat de kans op gewichtstoename door te veel te eten halveert. Meer groente eten zal dus resulteren in een lagere kans op overgewicht. Te weinig vocht in je lichaam kan het gevoel opwekken dat je honger hebt. Zorg er dus altijd voor dat je voldoende water drinkt per dag.

Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat onze hersenen denken dat je honger hebt, zelfs nadat je al gegeten hebt! Blikvoedsel bevat veel chemicaliën en conserveringsmiddelen die ervoor zorgen dat het lang houdbaar blijft. Ook deze voeding "trickt" onze hersenen door na het eten een hongerig gevoel achter te laten. Een goed stevig ontbijt is goed voor je, dat hoor je iedereen zeggen. Sterker nog, te weinig ontbijten kans taart zelfs voor overgewicht zorgen. Studies hebben namelijk uitgewezen dat wanneer je 300 calorieën eet in de ochtend, je 2x zo'n grote kans hebt om overgewicht te ontwikkelen dan mensen die 500 calorieën eten. Simpelweg omdat je ontbijt niet groot genoeg was.

Suiker ; killer van je energie

Je weet vast wel waar ik het over heb als ik schrijf dat het mogelijk is om honger te hebben, net nadat je gegeten hebt! Het komt vaker voor dan je denkt! Sommige voedingsmiddelen "tricken" ons lichaam door een hongergevoel achter te laten net nadat we het gegeten hebben. Je lichaam houdt je wel vaker voor de gek. Als je ' s morgens wakker wordt heb je vaak meer honger, dan dat je dorst hebt! Toch heeft je lichaam 's morgens vroeg veel vocht nodig, omdat het de hele nacht geen vocht heeft gehad! Maar je hersenen vertalen het "dorstgevoel", in een gevoel van honger hebben. Frisdranken en andere zoetigheden bij het eten bevatten veel fructose. Een studie heeft laten zien dat fructose onze hersenen voor de gek kunnen houden.

Suiker na sporten
Rated 4/5 based on 855 reviews